فواید روغن موتور خوب چیست؟

می توان گفت که یکی از اصلی ترین نیاز هایی که هر خودرو برای داشتن عملکرد مناسبی می باشد روغن موتور مناسب است. موتور برای ماشین همانند قلب برای انسان می ماند و اهمیت ندادن به آن یعنی آسیب وارد کردن به بدن می باشد. از اصلی ترین راه ها برای بهتر کردن بهبود موتور ماشین استفاده از روغن موتور مناسب می باشد.
امروزه روغن موتور های زیادی در ایران و خارج برای موتور های ماشین تولید شده است اما قصد داریم به شما عزیزان فواید استفاده از روغن موتور خوب را بیان کنیم.
 

انواع روغن موتور

حال در این بخش می خواهیم در مورد انواع روغن موتور با شما عزیزان صحبت کنیم. روغن موتور های مختلف امروزه تولید شده است البته باید گفت که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد و به صورت همگانی نمی باشد.
  1. روغن موتور تمام سنتتیک

     

    می توان گفت که بهترین نوع روغن موتور می باشد چرا که به صورت کامل در آزمایشگاه تولید شده و دارای خاصیت بالایی برای موتور می باشد.از طرفی دیگر زمان استفاده از این نوع روغن موتور توان موتور شما را به بالا ترین بخش ممکن می رساند، از طرفی دیگر سوخت ماشین را بسیار پایین آورده است. ناگفته نماند که هزینه این نوع روغن نسبت به روغن های دیگر بالاتر است

  2. مزایای استفاده از روغن سنتتیک

    می توان گفت اصلی ترین مزیت های که استفاده از این نوع روغن دارد باید به پایین بردن سوخت ماشین، افزایش طول عمر ماشین، مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارد

  3. روغن موتور نیمه سنتتیک

    روغن نیمه سنتتیک به در آزمایشگاه به صورت نصف روغن سنتتیک و نصف روغن معمولی تولید می شود اما باید بگوییم که این نوع روغن به خوبی می تواند از اجزای که داخل موتور کار شده است محافظ کند. این مورد را نیز در نظر بگیرید که این نوع روغن به صورت کامل سنتتیک نیست و نباید انتظار زیادی ازش داشته چرا که مخلوطی با روغن معمولی باشد.

  4. مزایای استفاده از روغن نیمه سنتتیک

    مخلوط بودن و دارای بخشی روغن سنتتیک
    قیمت مناسب تر
    عملکرد خوب نسبت به روغن های مینرال

  5. روغن موتور معمولی

    متاسفانه روغن موتور مینرال در آن اصلا از روغن سنتتیک استفاده نشده و مواد تشکیل آن از ترکیب روغن و نفت خام است. این روغن موتور را می توان گفت معمولی ترین روغن موتور می باشد و در دراز مدت این احتمال بالا وجود دارد که موجب نشتی در بدنه موتور بشود. توصیه ما به شما این است که اگر ماشین شما 0 است و میخواهید موتور را آب بندی کنید می تواند روغن مناسبی باشد

  6. مزایای استفاده از روغن موتور مینرال قیمت ارزان تعویض در کوتاه مدت مناسب برای موتور های قدیمی و ساده

هیچگاه دو روغن را ترکیب نکنید

روغن موتور مناسب برای ماشین
خرید روغن موتور مناسب برای ماشین
 
متاسفانه تحقیقات نشان داده است که هرگاه فردی از ترکیب دو روغن به عنوان روغن موتور استفاده کرده است بعد از مدت نشتی موتور و از طرفی دیگر خراب شدن موتور برایش به وجود آمده است.
زمانی که شما از 2 نوع روغن برای به عنوان روغن موتور استفاده می کنید می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به موتور ماشین وارد، توصیه ما به شما این است که شده است از روغن موتور مینرال استفاده کنید اما هرگز به سمت ترکیب دو روغن موتور نروید.
روغن موتور مناسب چه ویژگی های دارد؟
به صورت کلی باید گفت که استفاده از روغن موتور با کیفیت و مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی در راندمان موتور داشته باشد و شما به صورت کامل متوجه کارکرد موتور خودرو خود می شود. در این بخش می خواهیم ویژگی های اصلی که یک روغن موتور خوب می تواند داشته باشد را ارائه دهیم
  1. کاهش مصرف سوخت
    متاسفانه ماشین های ایرانی بیشترشان اصلی ترین مشکلی که دارند مصرف سوخت بالا می باشد. توصیه ما به شما این است که شما می توانید از روغن موتور های مناسب استفاده کنید چرا که سوخت شما را بین 5 الی 10 درصد پایین تر می آورد
  2. روانکاری بالا موتور
    روغن موتور مناسب می تواند اصطکاک ماشین را به صفر برساند و روانکاری اجزای موتور را بالاتر ببرد.
  3. تقویت شدن موتور
    روغن موتور مانند غذا برای بدن است اگر شما روغن موتور مناسبی مصرف کنید باعث تقویت شدن موتور خودرو می شود که می تواند در تمامی زمینه ها تاثیر گذار باشد.

قیمت روغن موتور مناسب

حال برای اینکه شما بتوانید روغن موتور خود را انتخاب کنید نیازمند این هستید که بدانید حداقل قیمت روغن موتور مناسب از چه رنجی می باشد؟
اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم حداقل قیمتی که می توان برای روغن موتور مناسب در نظر گرفت 400 هزار تومان می باشد اما باور کنید که ارزشش را دارد بیشتر هزینه کنید.
به این صورت که شما هر 5000 کیلومتر می بایست روغن موتور را تعویض کنید و این مبلغ برای اینکه ماشین شما همواره عین ساعت دقیق کار کند ارزشمند می باشد.
نتیجه گیری
در آخر به این جمع بندی میرسیم که استفاده از روغن موتور مناسب بسیار می تواند در کارکرد موتور شما
تاثیر گذار باشد. توصیه ما به شما این است که هیچ گاه دو روغن موتور را با هم دیگر ترکیب نکنید چرا که باعث این می شود که آسیب های ناگواری را به موتور شما وارد کند. حداقل ترین قیمت برای خرید روغن موتور مناسب 400 هزار تومان می باشد که شما می توانید به راحتی با مراجعه به تعویض روغنی های معتبر آن را خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *